Tuesday, July 23, 2013

Nädalavahetus omapead



Reedel peale tööd külastasin Etioopia riikliku muuseumi, kus muuhulgas olid välja pandud ka Lucy (3,5 milj aastat vanad) ehk esimese inimese eelkäija säilmed. Muuseum andis põneva ülevaate inimese evolutsioonist kuni tänapäevani. Peale vanade säilmete oli seal ka traditsioonilise kultuuri esemeid (sõjarelvad, muusikariistad, riided, tööriistad jms) ning näiteid Etioopia kunstist. Mõned mulle meeldinud pildid:


Siiani olen suures osas ringi liikunud töökaaslaste seltsis. Nad on väga abivalmid ja näitavad ning seletavad. Aga olen reisides selgeks saanud, et asjadest hakkad aru saama siis, kui esimesed tiirud omapead teed. Laupäeva hommikusöögiks sõin suuri šokolaadi pirukaid, mida kohalikust pagariärist olin leidnud. Soolaseid pirukaid polnud. Jõin ühe kohvi ja asusin teele. Ega ma täpselt ei teadnud, kuhu ma teel olen. Ekslesin niisama mööda tänavaid ringi.



 Ka mõned ülevalgustatud pildid :)

 Ja siis jälle normaalsed :)



Varsti aga lähenes mulle monumendi valvur (kummaline kas pole) ja keelas pilte teha. Olen aru saanud, et ka valitsushoonete juures on keelatud pildistada. Valvurid võivad mõni kord isegi tulla ja võtta fotoka ning pildid ära kustutada. Ka tähtsate monumentide ja hoonete läheduses on parem mitte fotosid teha, isegi kui sa konkreetselt keelatud hoonet ei pildista.

Jõudsin äärmiselt ilusa Selassie kiriku juurde, üks vanimaid kirikuid Addis Abebas.




Siin pidi olema video mõtlevast kilpkonnast, aga kuna selle laadimine võttis terve igaviku aega, lisasin lihtsalt pildi. Oleksin sellele vennale peaaegu otsa astunud, kuna mulle näis, et tegemist on kujuga, nii nagu kiriku juures olid ka lõvide kujud. Aga siis ta äkitselt liigutas pead. Õnneks lõvid ikka osutusid kujudeks.

Tagasi jalutades tekkis juba korraks hirm, et mul pole õrna aimugi, kus ma olen, aga puhtjuhuslikult sattusin lõpuks tuttavale tänavale. Ning tuttavalt tänavalt tagasi hosteli tuttavate kiisude juurde.


1 comment:

  1. teed paistavad igal juhul piltidel paremad kui Tallinnas :)

    ReplyDelete