Friday, October 4, 2013

Parim bussireis!

Niisiis lahkusime Gonderist üleeile, äratus oli kell neli hommikul, et jõuda viise bussi peale, kuna teekond Aksumisse on tõsiselt pikk, aga kui varakult alustada võid ühe päevaga kohale jõuda. Olime juba enne viite bussijaamas, kus inimesed ootasid bussijaama väravate ees nende avanemist. Meile pakuti bussijaamast väljaspoolseisvat bussi, aga pidasime paremaks oodata väravate avanemist, et nö ametliku bussiga minna. Kell viis avanesid väravad, liikusime kiirelt bussi juurde, mille juures hüüti Shire (linna mis tuleb läbida et jõuda Aksumisse). Istusime bussi, aga siis selgus et piletid oleks tulnud varem osta ja see buss on väljamüüdud. Teisalt osad inimesed ütlesid meile, et jääge lihtsalt siia. Ühesõnaga olukord oli väga segane, samuti jäi arusaamatuks, kust oleksime pidanud need piletid varem ostma. Lõpuks aga juhatati meid siiski sellest bussist välja ja järgmisesse bussi, mis oli peaaegu tühi, mis tähendab, et sa pead seal 2 tundi istuma kuni buss täis saab ja sõit algab. See oli üpris masendav perspektiiv. Siis aga tuli üks noormees ja ütles, et kuskil on veel üks buss, mis lahkub Shiresse. Läksime siis kahekesi seda vaatama, kolmas reisikaaslane jäi igaksjuhuks vanasse bussi koos meie asjadega ootama. Leidsime bussi ning tundus, et see täitub kiiremini. Lisaks selgus, et buss läheb koguni Aksumisse välja ning sõidu hind oli hea. Ma jäin bussi ootama ning poisid pidid meie asjad tooma. Siis aga hakkas buss liikuma, ma uurisin kuhu see õidab, et me peaks mu sõpru ootama. Vastuseks sain algul, et läheme bussijaama (buss seisis väljaspool bussijaama), siis aga avastasin, et me sõidame täiesti vales suunas. Järgmisena sain vastuseks, et läheme tanklasse. Kuna ma ei saanud oma sõpru telefonis kätte, tahtisin bussist maha saada, aga ka seda ma ei sanaud. Buss lihtsalt sõitus edasi. Jõudsime tankalasse, sain segaseid vastuseid, et keegi läks taksoga neile järgi. Lõpuks sain nad telefonis kätte ja nad hakkasid bussijaamast taksoga tanklasse liikuma. Siis aga saabus politseiametnik, kes vist keelas bussil antud kohal seista ning buss hakkas jälle liikuma. Ma ütleisn, et ootame mu sõbrad ära, aga tundus, et see polnud võimalik. Ma olin täielikus segaduses, püüdsin jälle helistada aga ei saanud neid kätte. Poolel teel tagasi bussijaama (mis kuradi pärast ma ei tea) saime mu sõbrad kätte ja liikusime siis algusesse tagasi. Niisiis peale poolteteist tundi olime alguses tagasi. Jah, buss väljub kohe saime vastuseks, kohe aga võib olla ka kaks tundi. Ütlesim, et maksame siis kui buss liikuma hakkab. Lõpuks kell seitse ehk kaks tundi peale meie saabumist bussijaama, hakkas buss tõesti liikuma. Mõne aja pärast aga jäime seisma, kuna bussi mootor vms oli katki ja nad püüdsid seda parandada. Jeee. Lõpuks liikusime edasi, aga kuna mootor ei olnud päris "terve" ei suutnud buss eriti kiiresti sõita. Esimene osa teekonnast polnudki nii hull, kuigi muusika oli valju ja ruumi polnud palju, aga suhteliselt okei. Kohati peatusime põhjusteks, mis meile jäid arusaamatuks nt tundus et bussijuht soovis küttepuid osta vms. Peale hommikusöögi peatust ei olnud ka enam rohkem pause, ei lõunaks ega wc külastamiseks. Tee oli väga konarlik ja lookles mööda mägesid. Vaade oli hingemattev aga selleks on ka natuke närvi vaja, kuna põhimõtteliselt sõidad kalju äärel, üks vale liigutus ja buss lendab kogu täiega alla. Tee on kivine, kohati mudane ja üpris ohtlik. Vahepeal olid teel ees suured kivid nii, et teel töötavad traktorid vms pidid need eest koristama, et saaksime retke jätkata. Esimesed viis tundi imetlesin vaadet, siis hakkasin vaikselt lootma, et jõuaks juba kohale. Järsku hakkas ka vihma sadama, see veel puudus antud teel. Ja läks pimedaks. Pime konarlik ja märg tee mägedes. See on juba midagi. Bussiga, mille mootor pole korras.

Pärast 13 tundi saabusime mingsse linna. Selgus, et tegemist on Shirega. Linn, millest Aksum, meie sihtpunkt, asub umbes 1,5 tunni kaugusel. Aga siis selgus, et ei nad ei sõida Aksumisse. Hakkasime vaidlema, et maksime Aksumi eest ja kui me sinna ei lähe soovime raha tagasi. Pärast 20 minutist vaidlust saime oma raha tagasi st selle osa mis oleks pidamus Aksumisse sõidu tasuma. Rampväsinuna leidsime esimese hosteli ja maandusme sinna. Ööbisime Shires ning peale hommikusööki naasime bussijaama ja peale järjekordset vaidlust bussi hinna osas, kauplesime endale tava mitte välismaalaste hinna välja ja alustasime reisi Aksumisse. Nüüdseks jõudsime kohale, reis oli täitsa mugav ja tee hea. Aga siiski reis Gonderist Shiresse jääb minu mälestusse kui kõige pänevam või jubedam bussireis seniks.

1. milline ohtlik seiklus, nagu põnevusfilmis. vahepeal juba tundus, et sind hakatakse röövima selle logu bussiga.

2. ma tunnistan, et see mõte käis ka minu peast läbi.